sangteksten finn du her: http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Illegal-lyrics-Shakira/5C9452D65B10F158482570C2000F06B1
Tema og ytre handling
Temaet er utroskap, svik, og det å gje men å ikkje få noko tilbake. Dette kjem tydeleg fram i både sangteksten og musikkvideoen. "Who would have thought that you could hurt me.. the way you've done it, so deliberate, so determined.." Det er desse linjene Shakira startar songen med, og det tydeleg at det er han som har såra henne.
Filmen vart spila inn i Mexico City, 17. oktober 2006. Handlinga føregår i ein bokse hall, vi ser at Shakiras kjærast er ein boksar , og vi får sjå tilbake på gode stundar dei har hatt. Kva som skjer i musikkvideoen og det ho syng er sterke kontrastar heilt opp til slutten av musikkvideoen, og det gjer at ein blir noko påverka av teksta, og ein får lyst til å sjå ferdig, og finne ut korleis dette utviklar seg.
Det vekslar mykje mellom provoserande og urolege bilete, når to boksere slost i ringen, og når det bryt ut i ein kamp mellom publikum seinare i videoen, og rolege, sårbare bilete, når vi berre ser Shakira, eller når ho pleier han etter ein kamp.
Temaet er utroskap, svik, og det å gje men å ikkje få noko tilbake. Dette kjem tydeleg fram i både sangteksten og musikkvideoen. "Who would have thought that you could hurt me.. the way you've done it, so deliberate, so determined.." Det er desse linjene Shakira startar songen med, og det tydeleg at det er han som har såra henne.
Filmen vart spila inn i Mexico City, 17. oktober 2006. Handlinga føregår i ein bokse hall, vi ser at Shakiras kjærast er ein boksar , og vi får sjå tilbake på gode stundar dei har hatt. Kva som skjer i musikkvideoen og det ho syng er sterke kontrastar heilt opp til slutten av musikkvideoen, og det gjer at ein blir noko påverka av teksta, og ein får lyst til å sjå ferdig, og finne ut korleis dette utviklar seg.
Det vekslar mykje mellom provoserande og urolege bilete, når to boksere slost i ringen, og når det bryt ut i ein kamp mellom publikum seinare i videoen, og rolege, sårbare bilete, når vi berre ser Shakira, eller når ho pleier han etter ein kamp.
Verkemiddel og kamerateknikk
Heilt i starten er det brukt rask klipphastighet, og det er ikkje filma stødig. Dette gjev oss innblikk av at noko skjer, og vi før nestan ei kjensle av å vere på boksekampen. Det blir filma i svart kvitt, og av heile settingen får ein ei kjensle av at handlinga ikkje føregår i nåtid, men at han er sett til noko rundt 60-talet.
Når kameraet er på Shakira, vekslar det mellom å vere langt unna og heilt nær ansiktet hennar. Kor tett opptil vi kjem ein person i ein musikkvideo har mykje å seie for der tett vi følar at vi kjem på ein person. I denne videoen er det ein klår fjernhet når Shakira filmast frå hold, medan når vi kjem tett på henne, ser ho aldri direkte i kamera. Dette forsterkar kjensla av denne fjernheten, samstundes som vi kjem tett nok på henne, til å skjønne at ho er sårbar og trist.
Mannen ser vi derimot nestan aldri i nærbilde, bortsett frå når han er i kamp. Dei få gongene vi kjem tett på han, er når han boksar, det er sånn vi blir kjent med han. Det at han er filma mykje medan han boksar gjev ei kjensle av at boksingen er han største prioriteten. I starten av videoen blir filma han frå sidan og bakfrå, igjennom dette blir han framstelt som ein sterk person. Han blir òg filma i froskeperspektiv, som gjer at han virkar mektig. Plutseleg snur dette når han tapar kampen. Då er sit han, og Shakira står føre han, og ho blir framstelt som den høge og sterke og han den svake sårbare.
Det er brukt mykje jordfarger i videoen, svart, brunt og grått går igjen saman med kvitt og ferskenfarget. Igjennom heile videoen er det lagt på ein effekt så det ser litt blurry ut, og det er vanskeleg og si om det skal virke drøymande, eller som ein avstand. Éit anna verkemiddel som er brukt, som eg ikkje la merke til før eg hadde sett meg ordentleg inn i videoen, er at igjennom heile videoen, i blant alle menneska som er der, er Shakira den einaste kvinna. Dette kan tyde på, at ho følar seg som den einaste kvinna i liva hans. Difor blir det ein ekstra kontrast når det plutseleg dukkaren opp ein anna kvinne på slutten. Den tydelegaste kontrasten i filmen er Shakira i ein raud kjole, som ser ei ukjend kvinne i blått kome inn og kysse kjærasten hennar etter han har vunne kampen. Fargevalgene på kjolane er nok ikkje tilfeldige, Shakira i den raude kjolen sin kan vere eit symbol på kjærleiken hennar for mannen, ho var der òg når han tapte, og som ein kontrast til dette blir blå ein kald farge samstundes som han kan forbindast med rikdom, ville denne kvinna ha vore der om han tapte?
Heilt i starten er det brukt rask klipphastighet, og det er ikkje filma stødig. Dette gjev oss innblikk av at noko skjer, og vi før nestan ei kjensle av å vere på boksekampen. Det blir filma i svart kvitt, og av heile settingen får ein ei kjensle av at handlinga ikkje føregår i nåtid, men at han er sett til noko rundt 60-talet.
Når kameraet er på Shakira, vekslar det mellom å vere langt unna og heilt nær ansiktet hennar. Kor tett opptil vi kjem ein person i ein musikkvideo har mykje å seie for der tett vi følar at vi kjem på ein person. I denne videoen er det ein klår fjernhet når Shakira filmast frå hold, medan når vi kjem tett på henne, ser ho aldri direkte i kamera. Dette forsterkar kjensla av denne fjernheten, samstundes som vi kjem tett nok på henne, til å skjønne at ho er sårbar og trist.
Mannen ser vi derimot nestan aldri i nærbilde, bortsett frå når han er i kamp. Dei få gongene vi kjem tett på han, er når han boksar, det er sånn vi blir kjent med han. Det at han er filma mykje medan han boksar gjev ei kjensle av at boksingen er han største prioriteten. I starten av videoen blir filma han frå sidan og bakfrå, igjennom dette blir han framstelt som ein sterk person. Han blir òg filma i froskeperspektiv, som gjer at han virkar mektig. Plutseleg snur dette når han tapar kampen. Då er sit han, og Shakira står føre han, og ho blir framstelt som den høge og sterke og han den svake sårbare.
Det er brukt mykje jordfarger i videoen, svart, brunt og grått går igjen saman med kvitt og ferskenfarget. Igjennom heile videoen er det lagt på ein effekt så det ser litt blurry ut, og det er vanskeleg og si om det skal virke drøymande, eller som ein avstand. Éit anna verkemiddel som er brukt, som eg ikkje la merke til før eg hadde sett meg ordentleg inn i videoen, er at igjennom heile videoen, i blant alle menneska som er der, er Shakira den einaste kvinna. Dette kan tyde på, at ho følar seg som den einaste kvinna i liva hans. Difor blir det ein ekstra kontrast når det plutseleg dukkaren opp ein anna kvinne på slutten. Den tydelegaste kontrasten i filmen er Shakira i ein raud kjole, som ser ei ukjend kvinne i blått kome inn og kysse kjærasten hennar etter han har vunne kampen. Fargevalgene på kjolane er nok ikkje tilfeldige, Shakira i den raude kjolen sin kan vere eit symbol på kjærleiken hennar for mannen, ho var der òg når han tapte, og som ein kontrast til dette blir blå ein kald farge samstundes som han kan forbindast med rikdom, ville denne kvinna ha vore der om han tapte?
Forholdet mellom tekst, melodi og bilete
Det er ein klår saman heng mellom teksta og videoen, men det kjem ikkje fram før heilt på slutten. Etter å ha jobba mykje med dette, har eg òg skjønt at heile videoen er éit tilbake blikk på den kvelden kor Shakira fann ut at mannen var utro, men dette skjønte eg ikkje før eg la merke til at heilt på slutten, når Shakira snur seg og går ut, og det plutseleg ikkje er nokre menneske rundt henne.
For meg, er det heilskapen som gjer sterkast inntrykk, men viss eg skal fokusere på musikkvideoen tyder ikkje teksta så mykje, medan viss eg fokuserer på teksta tyder ikkje musikkvideoen så mykje. Det som gjer det heile litt vanskeleg å seie er at Shakira syng om kva ho følar i ettertid, men heilt fram til slutten av videoen trur vi at videoen er nåtid og ikkje éit tilbakeblikk.
Det er ein klår saman heng mellom teksta og videoen, men det kjem ikkje fram før heilt på slutten. Etter å ha jobba mykje med dette, har eg òg skjønt at heile videoen er éit tilbake blikk på den kvelden kor Shakira fann ut at mannen var utro, men dette skjønte eg ikkje før eg la merke til at heilt på slutten, når Shakira snur seg og går ut, og det plutseleg ikkje er nokre menneske rundt henne.
For meg, er det heilskapen som gjer sterkast inntrykk, men viss eg skal fokusere på musikkvideoen tyder ikkje teksta så mykje, medan viss eg fokuserer på teksta tyder ikkje musikkvideoen så mykje. Det som gjer det heile litt vanskeleg å seie er at Shakira syng om kva ho følar i ettertid, men heilt fram til slutten av videoen trur vi at videoen er nåtid og ikkje éit tilbakeblikk.
Dette er ein av mine yndlingssanger, og det var ein av grunnane til at eg valde å analysere denne songen. Eg syntest Shakira har ei utruleg stemme, og eg har alltid likt denne videoen. Etter analysen har eg berre fått endå meir sansen, sjølv om eg har høyrt songen og sett videoen mange gonger, er eg endå ikkje lei. Han tyder kanskje endå meir for meg no, enn før eg byrja. Eg trur ikkje at ho har sikta seg inn nokre spesiell målgruppe, og denne musikken funker før alle øyre!
Ein god analyse, Eva. Grundig og detaljert, med fleire gode poeng. Du har utfordringar innan nynorsk, men kven har ikkje det? Eg har og, kan eg innrømme. Uansett, her har eg kost meg med ein artig video (du kunne sagt meir om sex? Tematikken er temmeleg klar...) og sett ditt syn på den etterpå - ei solid "pakke" har du levert. Flott!
SvarSlettEin kjempe fin analyse Eva! :)
SvarSlettHave A Peek Here
SvarSlettStop by my blog post :: bankruptcy lawyers
Also visit my blog : bankruptcy court